A játék mely társad a magányban
 
HomeCalendarGy.I.K.KeresésTaglistaCsoportokRegisztrációBelépés

Új téma nyitása   Share | 
 

 Kérdések a játékról

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down 
SzerzőÜzenet
Leila
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 31
Join date : 2016. Oct. 28.
Age : 19
Tartózkodási hely : Miskolc

TémanyitásTárgy: Kérdések a játékról   Szomb. Okt. 29, 2016 6:33 pm

Mivel készült a játék?

rpg maker vx ace

Mennyi időt vett igénybe?

Hogy egész pontosak legyünk, 2015.03.17 - 2016.08.09, viszont ha mi,
vagy vissza jelzés alapján találunk olyant ami használható, akkor még jelenleg is frissítjük.

Mi motivált benneteket az elkészítésében?


Kezdetben szimpla kíváncsiság, mint érdekesség, miközben pedig
akkor jutott tudomásunkra, hogy mit is tettek az akkori rajongó játékosokkal,
az Md fejlesztői, hogy közel 20 éven át hitegették az embereket, ami számunkra,
és feltehetőleg mindenkinek egy borzasztó megbotránkoztató, és aljas dolog volt,
hogy végül nem készült el a várva várt ígért Idővihar. Közben pedig elkészült A Társ első néhány,
játszható térképe, így elhatároztuk, hogy miért ne adhatnánk egy sztorit is neki, valamint,
miért ne lehetne akár így megkésve is, de az Iv esetleges utódja az Amnézia után.
Így elhatároztuk, hogy adunk valamit az embereknek, akik kedvelik ezt a műfajt, és elkészítjük,
amolyan pótlásként A Társ at.

Mennyire lett komoly, stílus és rendszer terén?
Lehet e olyan mint a korábbi makeres játékok?
Ha elkészült volna az Idővihar. hasonlítana e hozzá?


Háát...
Nos mindenféleképp egy komoly történetet terveztünk, semmiképp sem szerettünk
volna elkanyarodni, sem a túl poén stílus felé mint a DB sorozat, viszont azt sem akartuk
hogy túlzottan merev legyen, ill. darkos. Próbáltuk a hétköznapi stílust felvenni a történet
vezetés folyamán, amolyan valósághű, reális környezetet, ami nem mellőzi a csipetnyi
humort, viszont nem megy át értéktelen poénkodásba, sem pedig káromkodásba. Ha
össze kellene hasonlítanunk, akkor mindenképpen az Amnézia amihez inkább közelít, persze
azért merőben más. Ami a korábbiakat illeti, egyrészt nem sok értékelhető makeres játék
készült, magyar körökben, ha igen, inkább csak aféle humor játékok. Így ezt nehéz megmondani.
Amit esetleg ki lehet emelni mint eposzi mű, az az Amnézia. esetleg mint tartalmilag a Db, vagyis, mi úgy láttuk hogy jelenleg ez a három játék van, ami tartalmilag úgy mond teljes értékűnek mondható. Viszont mindenképpen újabbat
szerettünk volna kiadni, bele értve ezt, tartalmilag, rendszerileg, és persze a játék készítőileg is. Annyi elmondható hogy, mellőz ugyan sok kusztom dolgot, viszont tartalmilag, talán
jelenleg A Társ a legbővelkedőbb. Értjük ezt mind történet, rendszer, beépített mini játékok,
taktika alapú harcok,
váltakozó fázis alapú helyszínek, ami miatt elértük, hogy kevesebb térkép használat kelljen.
Fizikai akadályok, taktikázás, a társad nem csak harc közben válik hasznossá, hanem sok
esetben a valódi úgy mond séták közben is fontos részét képzik pl. a fedezék, akadály vissza ütés stb. A végső kiértékelő rendszer az Amnézia nyomán született mint ötlet, a jellem
fejlődés viszont egyéni, amolyan pici plusz a játékban.
Hogy az Iv hez mennyire hasonlítana, sajnos már nem derül ki, minden bizonnyal
más lett volna. Ha nem is rendszerileg, de grafikailag valószínűleg jobb  lett volna.


Olvastam a késleltetett jutalmazó/szankció rendszerről,
ez mit takar pontosan, és hogy működik?


Ez alatt azt értjük hogy, adott egy esemény, például találtam egy
ismeretlen eredetű ételt, elfogyasszam e vagy sem?
Bárhogyan is döntsél, a játék nem fogja veled a hatást
rögtön közölni, pont azt kerültük el ezzel, hogy mentés/döntesz/visszatöltöd,
másikat próbálod. Itt ez nem működik, vagyis csak részben: Ha döntöttél,
előfordul, hogy majd csak jóval később, esetleg beindul egy lépés számláló,
és majd csak 50, vagy 100 lépés után tudod meg mi történt, talán már egy utóbbi
történés után, nem is igazán fogod érteni, miért kaptad a büntetést/jutalmat.
Tudjuk hogy kicsit ez esetleg elsőre fura, vagy nehéz lehet, viszont így rá vagy
kissé utalva arra, hogy valóban átgondold a játékot. Végső soron nem nehéz, ugyanis
próbáltuk, a nyilván való dolgokat előtérbe helyezni a döntéseknél. Hasonlóan egyes
rejtvényes részeknél, ahol is hiába küldi el egy korábbi játékos az esetleges megoldást,
egy új játékosnak, mert sok esetben nem fogja a játék elfogadni pl egy kódot.
Hogy érthetőbb legyen picit: A börtön esetében pl, ha be is ütöd a helyes kódot, ha
azt nem "legálisan" szerezted meg, akkor szökésnek veszi a rendszer. De olyan is van, ahol
eleve meg sem próbálkozhatsz a megoldással, amíg az elő feltételt végig nem csináltad.
De ha elolvasod a párbeszédeket, és nem csupán taposod az entert, jóval kevesebbszer
fogsz elakadni benn hidd el.


Nagyon komolynak tűnik, talán az Idővihar felvezetőén olvastam hasonlókat.


Nézd, elbírsz képzelni közel 20 évet igaz? Mert ennyit kellett várniuk a játékosoknak
arra, hogy végül csalódottan megtudják, hogy mégsem lesz kész!
A Társ egyik létezésének oka az éppen ez, mint már korábban írtuk.
Semmiképp sem akartuk alább adni, hiszen húsz évről beszélünk! És egy utódról!
Egy olyan utódról, ami az elveszett várakozó éveket nem, de a színvonalat, a minőséget,
a tartalmat, bele értve a komolyságot, és hozzá értést, azt mindenféleképpen igen!


Nagyon szép gesztus tőletek! Magyarán akkor A Társ,
afféle Idővihar helyett, egy reinkarnáció akart lenni, más köntösben?


Hmm valami olyasmi...



Szerintetek jobbak a korábbi hasonló játékoknál?

Nem! Mi úgy fogalmaznánk hogy más! Mint minden, így ez is kizárólag ízlés dolga.
Ha azt kérdeznéd, hogy melyik játékban van kevesebb hiba, bug, elírás, stb.
Akkor lehetne azt válaszolni hogy x játék jobb y nál, azért mert nincs benne elírás.
Ez csak egy példa volt. A mi játékunk sem hibátlan, javítjuk az elírásokat ha találunk.
De nem jelenthető ki főleg készítőként, hogy jobb ennél vagy amannál a játék.
Más játék a példaként felhozott Amnézia, és más a Db sorozat, és más A társ is.
A játékosok dolga kizárólag ezt eldönteni, hogy nekik melyik tetszett jobban.
Amelyiket végig játsszák, főleg ha többször is, nos ez adhat némi támpontot erre.

Mennyire nehéz, és mennyi a játék ideje?

Nehéz megmondani, átlagosan napi egy két órát játszva, úgy durván
másfél két hét alatt kijátszható. Ez persze függ attól is, hogy mennyire
tapasztalt korábbi hasonló játékok által, mennyire van érzéke hozzá,
mennyire ill. hányszor akad el benne stb. Ami a nehézséget illeti, nos
való igaz elég embert próbáló néhol. Sok gondolkodást igényel, nem csak a pályák,
hanem maga a harcok is. Összességében végig gondolva, valóban
nem annyira könnyű, mondhatni kissé nehéz a játék.

Ti nem csináltok hozzá végig játszást?

Később talán igen, de fölöslegesnek tartjuk, egyrészt nem akarjuk
lelőni a poént azok elől, akik rendesen szeretnék kijátszani, másfelől pedig,
ha írnak nekünk, úgy is segítünk a megoldásban, ha esetleg elakadt volna valahol.

Honnan a név, miért Társ?

Jaajh:) Egy icipicit reménykedtem, hogy ezt nem kérdezed meg:)
Nos a rövid verzió, hogy halvány fogalmunk sincsen, de tényleg:)
De hogy bővebben kifejtsem, nos mivel mint korábban írtam, ez egy
kísérleti játéknak indult, mint érdekesség. Vagyis nem kimondottan célzott project nek,
mint a legtöbb makeres játék. Aztán amikor kezdtek készen lenni az egyes térképek,
és a történet, és mint kiderült később, még egész játszható is lett a dolog, nos ezután
kezdtük törni a fejünket, hogy biza ide már egy cím is ildomos lenne hozzá. Nos fej össze dug,
kezdetben mint azt a napló is írja, magáról a főhősről Ingely ről kapta a nevét, később lett
Ingely és Leila, mikor világossá vált, hogy ez biza nem szóló hős játék, viszont később ezt
elvetettük, mert nem annyira illett bele, hogy a hős név legyen a cím is. Rájöttünk hogy
mivel a két fő hős, szinte teljesen egészében egymásra van utalva, nem csak sztori, hanem
játék mechanikailag is, így adott volt a cím, hogy miszerint ők társak. Ebből jött A Társ,
mint végleges játék cím.

A legtöbb rpg makeres játékhoz képest, szokatlanul nagy a mérete. Ez miért van?

Ez az új rpg maker sajátossága "sajnos", viszont cserébe jóval részletgazdagabb
grafikával dolgozik, nagyobb felbontás, jóval több szín, a zenék ugyanazok mint a korábbiban.
Ezen felül összetettebb rendszer, és script támogatás. Ezért a nagyobb méret.


Mennyire valós a tartalom, a mérethez képest?

Nézd, nem árulunk zsákbamacskát. Biztosíthatunk mindenkit,
hogy valós tartalom fedi a játékot. Nincsenek benne mp3 file k, amik a méretet növelnék,
sem pedig gif képek. Kizárólag midi file ket, azaz ogg t tartalmaz, ami a legnagyobb is
mindössze kb 1.5-2 mb zene. A képekkel szintén ugyanez a helyzet. A tiszta játék idő, még
elakadás nélkül is, napi egy órával számolva, kb. egy másfél hetet kíván. Ezért is mellőz
sok custom dolgot, és a térképek számát is a minimumra szorítottuk, igyekeztünk,
fázisosan megoldani az egyes ismétlődő helyszíneket, ezzel is helyet spórolva,
de tartalmat növelve. Mindössze néhány script került bele, ami nélkülözhetetlen volt.
A játék 100% ban kizárólag a tartalomra lett kihegyezve, nincsenek benne, hosszas
szintezési üres járatok, és hosszabb videók és párbeszédek. Mindössze a bevezető intró,
ami kb két percig tart, ill. az esküvő. Ezeken felül, a legkisebb időhúzó esemény sem fordul
elő sehol sem, a játék folyamán. A csaták taktikásak, de pörgősek, haladósak, a csata outró
egyszerű, gyors, és elnyomható. A vég outró, ami esetleg picit hosszabb lett, viszont azt megéri
teljesen végig nézni majd, a végső sztori kiteljesedésért.


Miért éri meg megnézni?

Háát bocs, de ezt majd tapasztald meg te magad, ha nem bánod:)


Oké, oké, csak vicc volt, és köszönjük szépen, hogy
picit beavattatok bennünket a kulisszák mögé.


Nincs mit, szívesen tettük:)


Azt lehet tudni hogy kik vagytok?


Szabó Zoltán & Zarix V. Beáta
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://tars.hungarianforum.com
 
Kérdések a játékról
Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
A Társ :: A Társ-
Új téma nyitása   Ugrás: